Allt ihoppackat - efter matpaus vid en öde...

100media_imag028 (MMS)

Allt ihoppackat - efter matpaus vid en ödegård. Regngrejerna låg överst och behövdes rätt snart! Startade från Krokek i Östergötland och har gått 36 km på fin gammal riksväg i ett synnerligen öde landskap. Kom fram till ett motell jag skulle få bo på och här är det verkligen ÖDE. Det är egentligen stängt så när snälla Åke givit mig nyckeln och åkt hem blev det kusligt tomt. Någonstans efter flera dörrar, korridorer, trappor kom jag till mitt inrökta, sunkiga långtradarchaffisrum. Fönstret går inte att öppna! Men som vandrare har jag att vara tacksam för tak över huvudet, och det är jag onekligen! Jag är också glad att min HTC funkar! Det var nämligen lite av kris på fm när den plötsligt la av. Tack vare några män som kunde tekniktrolla kom den igång igen, vilket gjorde att en kille från Östnytt kunde få tag på mig, vilket i sin tur ledde till ett reportage som sänds i morgon. Synd bara att hotellet var så nedlagt, fanns ingen som kunde deltaga i brosången! Det fanns ingen bro heller! Det hela slutade med att jag fick sjunga själv, med bubblor och allt! Helt säkert blir det större drag i Tystberga i morgon kväll.


Kommentarer
Postat av: Anders

Håda puckar. Är helt säker på att Tystberga(!) ljuder mer:-)

"I was aiming for the sky, ended up flat on the ground

But once again the sun is rising, I better keep on walking

Keep on walking"

2010-06-08 @ 10:45:22
Postat av: Longlegs erik strömstedt

Tog också en paus vid det där ödetorpet senare samma dag :) det regnade men taket gav lite skydd för mig och väskan :) det var trevligt med en pratstund ute på vägarna :D lycka till du är snart framme//Longlegs

2010-06-09 @ 13:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0